Facebooklinkedin (4) (2).png  

Průzkum názorů zákazníků držitelů poštovní licence


Od srpna do října 2024 jsme za společnost Inboox CZ, s.r.o. realizovali projekt pro Český telekomunikační úřad s názvem Průzkum názorů zákazníků držitelů poštovní licence.

Hlavním účelem průzkumu bylo zjistit podíl zákazníků, kteří by zcela přestali využívat nebo by omezili využívání služeb držitele poštovní licence v případě, že by držitel poštovní licence bez uložené povinnosti změnil například počet obslužných míst nebo zrušil možnost podávání listovních zásilek v prioritním režimu. Dalším cílem průzkumu bylo zjistit vnímání cen základních poštovních služeb držitele poštovní licence ze strany spotřebitelů, jejich ochotu za ceny platit a jejich citlivost na změnu cen.

Výzkum se zaměřoval na aktuální využívání služeb, objem využívání těchto služeb a hypotetickou změnu chování zákazníků (individuálních a smluvních) v případě změny režimu poskytovaných služeb. Každá z cílových skupin byla analyzována zvlášť.

Cílové skupiny výzkumu:

  • Individuální zákazníci (fyzické osoby);
  • Smluvní zákazníci – firmy;
  • Smluvní zákazníci – veřejné instituce (veřejná správa, školy, zdravotnická zařízení).

Důležitým kvalifikačním faktorem pro účast na výzkumu bylo, zda individuální zákazník v posledních 12 měsících aktivně využíval služby České pošty. U smluvních zákazníků bylo podmínkou, že respondent má s Českou poštou uzavřenou smlouvu.

Výběrový soubor čítal 1 515 individuálních zákazníků (fyzických osob), 424 firemních respondentů a 202 respondentů z oblasti veřejné správy, škol a zdravotnických zařízení.

Výzkum byl reprezentativní a sběr dat probíhal kvantitativními metodami CAWI a CATI.

V rámci zakázky jsme se postarali o komplexní plnění: metodickou a obsahovou úpravu dotazníků, realizaci samotných šetření, statistické vyhodnocení a zpracování výsledků.